This last tuesday, August 27th, the English Outdoors Program performed its 6th activity of the year: Cinema Dark-doors. Two hundred students were given tickets in their English Classes to attend a short-film projection. While having some popcorn and enjoying the films, students got to practice their listening skills in an entertaining life-like environment.
This event adds to the memorable activities organized by the Foreign Languages Department this year such as: The Voice Kids, Make a wish for a good cause, Put the feather in in shakespeare’s hand, Your perfect match personality test, and everything that happened in the Foreign Languages day, with the division of the school in 6 houses.
We specially thank Ms. Johana Leal and Ms. Yerlis Bermudez who have been leading the program this year, Mr. Andrés Verano who has impulsed the idea of gamifying as a way to make the language use visible outside classrooms, the managerial staff of the school for offering all the facilities and elements necessary, and all the teachers from the Languages Department who have contributed with these activities along the year.
ENGLISH OUTDOORS ESTÁ DE VUELTA!
DARK DOORS CINEMA
Este martes 27 de Agosto, el programa English Outdoors llevó a cabo su sexta actividad del año: Cinema Dark-doors. Doscientos estudiantes recibieron boletas en sus clases de inglés para asistir a una proyección de cortos cinematográficos. Mientras comían palomitas y disfrutaban los filmes, los estudiantes practicaban sus habilidades de comprensión auditiva en un ambiente realista y entretenido.
Este evento se suma a las memorables actividades organizadas por el Departamento de Lenguas Extranjeras este año, como: La Voz Kids, Pide un deseo por una buena causa, Póngale la pluma a Shakespeare, Test de personalidad para encontrar tu amigo ideal, y todo lo que sucedió el día de la lengua extranjera alrededor de la división del colegio en 6 casas.
Agradecemos de manera especial a Ms. Johana Leal y Ms. Yerlis Bermúdez, quienes han liderado el programa este año, a Mr. Andrés Verano quien ha impulsado la idea de la gamificación como forma de hacer tangible el uso de la lengua fuera de las aulas, al personal administrativo del colegio que ha ofrecido todas las instalaciones y elementos necesarios, y a todos los docentes del Departamento de Lenguas Extranjeras que han contribuido con las actividades a lo largo del año.