“Lo esencial es invisible a los ojos”. Qué maravillosa frase con la que la obra teatral nos dejó una de las tantas reflexiones en nuestra salida pedagógica de los grados PreJardín, Jardín y Tercero al teatro, para ver El Principito el 12 de mayo. La aventura inició desde volver a las instalaciones de un teatro y ver ese espacio inmenso y a los actores. Qué mejor forma de contextualizar nuestras unidades: Cómo nos expresamos y cómo compartimos el planeta. La alegría de los estudiantes por escuchar todo lo que ocurría, fue mágico. La puesta en escena certificó los conceptos de lenguaje, creatividad y transformación y sin embargo, esta aventura artística no hubiera podido ser así de hermosa, sin la calidad que poseen nuestros niños con sus actitudes del IB como reflexivos y comunicadores y la actitud de autogestión para atender una puesta en escena enmarcada en enseñanzas y reflexiones.
Blog
SALIDA PEDAGÓGICA – UN PRINCIPITO CON VALORES Y REFLEXIONES
- 23 mayo, 2022
- Publicado por: Colegio Nueva York
- Categoría: Noticias
Inglés
SCHOOL FIELD TRIP – A little prince in behalf of values and reflections
“What is essential is invisible to the eye”. Such a wonderful quote to start a theater play to root for reflections and insights to frame our school field trip on May 12th to attend the performance of Little Prince. The adventure for Kindergarten, Garten and Third grade students began with the idea of returning to a physical facility, getting the best seats, observing the scenery and actors putting out the best of their art. All this mentioned setting led the way to contextualize our units of inquiry: How we express ourselves and sharing the planet. It was indeed a delightful time to witness our students’ happiness during the play and for sure, they settled in their minds the magic of this story which empowered the related concepts of language, creativity and transformation. However, none of this could have been possible without the great souls our CNY students have and their respect towards a moment like the theater requires. It was amazing to see their IB attributes such as reflexives and communicators, plus the motivation they poured to enjoy the play of Little Prince who at the end, wanted to send the message of reflections and learning. We ended the field trip with great laughter and caring outputs.
Docentes del nivel y coordinadora PEP